روند احداث پروژه زائرسرای خراسان‌جنوبی در مشهد شتاب می‌گیرد  
کد خبر: 4209003
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶

روند احداث پروژه زائرسرای خراسان‌جنوبی در مشهد شتاب می‌گیرد  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: روند احداث پروژه زائرسرای این استان در مشهد مقدس شتاب می‌گیرد.

علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی، امروز، ۱۸ فروردین‌ماه در جلسه هیئت امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان اظهار کرد: زائرسرای خراسان‌جنوبی در مشهد مقدس در هشت طبقه با پنج هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا در حال احداث است.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت: در این زائرسرا زمینه اسکان ۵۰۰ نفر زائر فراهم می‌شود که کمک بزرگی به استان برای اعزام زائران به مشهد مقدس خواهد بود.

عباس‌زاده افزود: در سفر رئیس‌جمهور به استان ۱۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه مصوب شد همچنین از محل دیگری منابع مورد نیاز در حال تأمین است و در سال جاری عملیات اجرایی پروژه شدت خواهد گرفت.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به سایت استقرار موکب‌های این استان در شهر کاظمین تصریح کرد: برای مراسم اربعین حسینی زیرساخت‌های مورد نیاز در سایت استان در حال پیگیری است که باید تأمین و تکمیل شود.

وی بیان کرد: تأمین زیرساخت‌هایی از جمله آب، فاضلاب و برق از اهمیت زیادی برخوردار است و از آنجایی که روزانه به بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از زائران در این سایت خدمات ارائه می‌شود باید امسال نواقص و کمبودها برای خدمت بهتر به زائران رفع شود.

عباس‌زاده به ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین در سایت کاظمین اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته حوزه بهداشت و درمان سایت کاظمین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به جمعیت هلال احمر استان واگذار شد که با اعزام ۱۸۰ پزشک، پرستار و امدادگر، خدمات مناسبت و در شأن به زائران اربعین ارائه شد.

انتهای پیام
captcha